Cruciani, az olasz makramé

09 May 2014, 8:00. Posted by

Read also in / Olvasd más nyelven: Angol

Nemrég a Cruciani Hungary által szervezett divateseményen vettem részt. Már sokszor láttam az interneten Cruciani karkötőket, de eddig még nem volt alkalmam élőben is megcsodálni ezeket.
Szerdánként egész nap órákon vagyok az egyetemen, ezért sajnos nem tudtam sokáig a rendezvényen maradni. Az egyik óra utolsó feléről rohantam a Higgs Field Galériába. Mivel nem volt nálam fényképezőgép, ezért csak a telefonommal készítettem néhány fotót.
Mióta elkezdtem divatblogolni, azt hiszem ez volt az egyik, ha nem a legjobb divatesemény itthon, amin részt vettem. A magyar Cruciani és a PR-csapat igazán kitett magáért. Nagyon tetszett a helyszín, a kirakat és ahogyan bemutatták a termékeket. Számomra az volt a legfontosabb, hogy folyamatosan odafigyeltek ránk és kedvesen segítettek.
A prezentációt a már fentebb említett galériában tartották, ahol az új kollekció darabjait (karkötőt, táskát és sálat) mutatták be az írott és online sajtó képviselőinek.

Az esemény egy bevezetővel indult, amiből megtudtam a legfontosabb információkat az olasz cégről. A Caprai család tulajdonában lévő olasz Cruciani márka története Milánóban kezdődött. Az eredetileg minőségi felsőruházattal foglalkozó cég 2011-ben megalapította Cruciani C Luxury Pop irányvonalát. Egy darabka luxus, egy darabka Made in Italy életérzés, elérhető áron.
Ezzel kapcsolatban volt egy rövid teszt, ami négy kérdésből állt, amire ha jól válaszolt valaki, ajándékot nyerhetett.
Ezen kívül kaptunk még egy kreatív feladatot, nekem ez tetszett a legjobban: hangulatkeltő és hangutánzó szavak alapján kellett kiválasztani azokat a karkötőket ki-ki fantáziájára és ízlésére bízva, amelyek leginkább passzoltak az adott szóhoz, illetve kifejezéshez.

Pontosan nem emlékszem melyek voltak, de ilyesmire kell gondolni, mint például hangos patadobogás, ropogó avar, füstös illatfoszlányok, ködszitálás vagy száguldó kék fellegek. Én a színek alapján asszociáltam, majd választottam ki az öt darab karkötőt, amit megkaptam ajándékba. Ezúton is köszönöm a szép darabokat! 



Az esemény kiemelt támogatója a stílusos robogókat gyártó Vespa és az Aperol cég volt. A nyitott kirakatban egy gyönyörű fehér Vespa Primavera, bent pedig az ismert magyar mixer, Morafcsik Péter és segítői kápráztatták el a nagyérdeműt.



A Vespa az eredeti Primavera örökségét igyekezett modernebb formába önteni, a célja pedig egy városi forgalomban is jól használható, könnyen kezelhető, agilis, kényelmes robogó elkészítése volt. A teljesen megújult koncepció nem csak külsőben fiatalodott meg, hanem motorikusan is. Gazdaságossága nem megy a sportosság rovására, blokkja halk, menet közben jól elnyeli a karosszéria a motorból származó rezgéseket. Színpalettája is jelzi a kifinomult stílust, fiatalosságot és a kötetlen szabadságot.

A Cruciani Jeff Koons ihlette kutyaformájú, limitált szériás karkötővel tisztelgett a világ legdrágább élő művésze előtt, ezekhez mérten kisebb-nagyobb pop dog lufikkal díszítették a galériát.



Az új POP DOG karkötőt Koons híres “Balloon Dog”-ja ihlette, amely nemrég a Christie’s árverésén több mint 58 millió dollárért kelt el – ez a legmagasabb ár, amit élő művész munkájáért valaha kifizettek. A Cruciani C elhatározta, hogy Koons gyermeki fantáziája nyomán elkészíti a műremek kicsinyített, karon viselhető változatát, jóval elérhetőbb áron, amellyel a műgyűjtőket és az állatbarátokat is megcélozza.

A limitált kiadású POP DOG három különböző változatban elérhető: az egyik egy arany nyakörves, amelyből 500 darab készül, és kizárólag olaszországi és egyéb külföldi művészeti galériákban lesz kapható, az ezüst galléros és a harmadik, nemesfém nélküli, klasszikus makramé változat kizárólag rendelésre készül.

Az új kollekciót 2014. január 7-én Vittorio Sgarbi mutatta be a Pitti Immagine Uomo Cruciani pavilonjában. Aznap mi a Pittin voltunk, de sajnos nem láttam a bemutatót.
“A Cruciani C új karkötője, a POP DOG legalább olyan sikeres lesz, mint elődei – mondja a híres művészeti kritikus. A képzőművészet ezúttal a Jeff Koons gyermeki fantáziájából született, gigantikus alkotás lekicsinyített karkötő változatában ölt testet – precízen megtartva a valódi mű jellegzetes formáját. Ez a darab maga a viselhető pop art, amely megidézi a street style hangulatú, a vásári szórakozás léggömb formáiból született, múzeumi ikonná nőtt eredetijét. A Cruciani ezúttal a világ kortárs művészetével lép kapcsolatba, miközben egy újabb sikerszéria kezdőpontját is kijelöli.”
“Már maga az ötlet is győztes. Az egyszerű alapanyagú, pamutcsipke karkötő sárga vagy rózsaszín arany nyakörves változatai luxury poppá nemesülnek – limitált kiadásban, csupán 500 példányban jelennek meg. Mindez főhajtás Koons előtt, valamint kíhívás egy beláthatatlan nagyságú piacon.”
“Az előző karkötő kollekciók hatalmas sikerei új lehetőségeket generálnak mind a “fétis” darabok, mind az elérhetőbb “örömkarkötők” megteremtéséhez.”
A Caprai csipekműhelyből induló művészet-divathagyományt a Cruciani C viszi tovább elegáns karkötőivel, amelyek pop ikonokként is fényesen tündökölnek.
A Jeff Koons inspirálta karkötőkön kívül bemutatták a La Rosa és az Angyalszív nevű darabokat is.
A Cruciani C anyák napi meglepetése a La Rosa karkötők. A szeretet, a romantika, a szépség és a nőiesség szimbólumai kelnek életre egy elegáns makramé csipke karkötő virágszirmaiban, amelyek minden édesanya csuklóján áldásként jelennek meg. Egy szívből jövő ajándék, egy virág jelképezi leginkább azt felbecsülhetetlen kötődést és törékeny szeretetet, amelyet a világon a legfontosabb nő iránt érzünk.
A La Rosa karkötő számos színben kapható, a klasszikus vöröstől a tisztaságot jelképező fehéren és a rózsaszínen át, az azúrig és a rockos anyukáknak szánt feketéig. A két tónusú – piros és zöld kombinációjából álló – változat pedig tökéletesen passzol a “kertek királynőihez”. A La Rosa kollekció minden Cruciani C butikban és a multi-brand üzletben, vagy a hivatalos weboldalon keresztül is megvásárolható.



Az Angyalszív karkötő előszőr Magyarországon került forgalomba kétféle változatban és tíz-tíz színben Angel’s Army néven, amelyet a márka az Angyalműhelynek dedikált. A minta design-nak ötletének és a hazai sikernek köszönhetően már nemzetközileg is kapható kollekció, amely az idei szezonban számos nyári színnel bővült.



A keresztény tradíció szerint, minden embert egy őrangyal védelmez egész életén át. Az új Cruciani C karkötőn található két hímzett szárny, az angyalokat szimbolizálja, amelyet a szerelem, álom, szabadság, öröm, védelem jelképe, egy szív köt össze. A divatrajongók már vadásznak az új az őrangyalként védelmező karkötőre, amelyet az amerikai Coachella Fesztiválon a híres olasz blogger, a The Blond Salad-ból ismert Chiara Ferragni viselt.

A magyar Cruciani Facebook oldalát itt tudjátok csekkolni.
Köszönöm a meghívást és a fotókat a PR csapatnak!
Hamarosan egy nyereményjátékkal kedveskedem nektek, egy Cruciani karkötőt nyerhettek.

This entry was posted in Latest, Popular, Személyes. Bookmark the permalink.
SCROLL TO TOP

Comments are closed.